A horvát Janaf konkrét ajánlásokat fogalmazna meg a Mol számára, amelyekben részletezi, hogy milyen mennyiségű kőolajat lenne képes szállítani.
Amennyiben nagyobb tételekben vásárolnának, lényegesen alacsonyabbra tudnánk faragni a szállítási költségeket.
A horvát Janaf, amely az Adria-vezetéket üzemelteti, egyik igazgatósági tagja nyilatkozott arról, hogy a cég képviselői a hónap végén újabb találkozóra készülnek a Mol megbízottjaival. A megbeszélés során konkrét javaslatokat kívánnak előterjeszteni, elsősorban a csőrendszeren keresztül a százhalombattai és a pozsonyi finomítónak szállítható olaj mennyiségéről, valamint a szállítási ütemezés részleteiről – olvasható a Bloomberg jelentésében.
Véleménye szerint a leghosszabb időtartamú és legnagyobb volumenű szerződések megkötése lenne a cél, mivel ez jelentős mértékben csökkenthetné a szállítási költségeket. Vladislav Veselica, az igazgatóság tagja, optimistán tekint a jövőbeni lehetőségekre.
A cég jelenleg új ügyfelek után kutat, mivel elveszítette legnagyobb megrendelőjét, miután az Egyesült Államok feketelistára tette a szerb NIS-t. A Vučić vezette Szerbia hosszú hónapok során - még az USA által biztosított haladék ellenére is - nem volt hajlandó megszüntetni a többségi tulajdonos, az orosz Gazprom Neft részvényeinek forgalmazását. Eddig a szerb partner a cég bevételeinek több mint 30%-át biztosította, de a szankciók bevezetése óta a Mol látja el olajjal Szerbiát, ám a forgalom messze elmarad a korábbi Janaf-hoz képest.
A Janaf vállalata ambiciózus terveket sző: Omisalj-szigetén szeretnék megduplázni az átrakó kapacitását. A célkitűzésük az, hogy a következő év végére elérjék a 160 ezer köbméter nyersolaj átfejtésének képességét.
A horvát sajtó a múlt héten arról írt: a Mol-csoport bevásárolná magát a Janaf nevű horvát kőolajszállító cégbe, amely az Adria-vezetéket is üzemelteti. A Mol, amelynek közel 50 százalékos részesedése van a horvát INA kőolajipari cégben, a sajtóhírek szerint azt javasolta szerdán a Janaf vezetőségének, hogy tanulmányozzák "a nyugat-európai szállítóvállalatok tulajdonosi struktúráinak legjobb nemzetközi példáit, ahol a kőolaj-fogyasztók tulajdonosi jelenléte garantálja a tisztességes árképzést és a szolgáltatások folyamatos rendelkezésre állását".




