A Red Bull innovatív megoldásának köszönhetően módosultak az F1-es szabályok.

A Forma-1 világában, ahol a hagyományok és az újítások folyamatosan harcolnak egymással, 2019 óta bevezettek egy izgalmas újítást: a leggyorsabb körért járó bónuszpontokat. Ez a döntés sok kritikát váltott ki, de a pilóták számára lehetőséget teremtett arra, hogy még nagyobb izgalmat csempésszenek a versenyekbe. A szabály értelmében csak azok a versenyzők részesülhetnek ebben az extra jutalomban, akik a legjobb tíz között végeznek, így a pontszerzés nemcsak a győzelemről, hanem a sebességről és a stratégiai ügyességről is szól.

A szabály bevezetése már a kezdetektől fogva heves vitákat váltott ki, hiszen a hátrányos helyzetben lévők számára nem nyújtott igazi motivációt, míg a verseny éppen megfelelő szakaszában lévő résztvevők számára lehetőséget teremtett arra, hogy az utolsó körökben egy kerékcsere segítségével "megszerezhessék" a riválisok pozícióját.

A tavalyi Szingapúri Nagydíjon egy különösen vitatható esemény zajlott, amely sokak számára meglepő volt. A verseny során a bajnoki éllovas, aki viszonylag hátrébb helyezkedett el a pályán, védelmezésére a végső cél felé haladó Lando Norris teljesítményét próbálták befolyásolni. Mindez annak a Daniel Ricciardónak a közreműködésével történt, aki az utolsó Forma-1-es futamát futotta, és akinek a pontszerzésre alig volt esélye. Ricciardo éppen a leggyorsabb kört futotta, ami nemcsak a helyzetét, hanem a verseny kimenetelét is feszültté tette.

Nem sokkal később a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) bejelentette, hogy 2025-től már nem osztanak pontot a leggyorsabb körért - és ami addig csak erős, megalapozott sejtés volt, immár hivatalos indoklás is, azaz valóban a Ricciardo-incidens hozta a szabályváltoztatást.

"A bónuszpontok körüli viták miatt végül úgy döntöttek, hogy az idei évben eltávolítják ezeket a pontrendszerből" - olvasható a Forma-1 hivatalos weboldalán közzétett összegzésben.

Related posts