Ami Vučić számára csupán egy apró, 0.1 milliméteres elmozdulás a földfelszínen, az a geológus szemében komoly figyelmeztetés lehet.

Ahogyan korábban már többször is beszámoltunk róla, a Miloš Veliki autópálya Pakovraće-Požega szakasza körül sok kérdés és kétség merült fel. Aleksandar Vučić szombaton avatta fel az új útszakaszt, azonban a szakemberek még nem erősítették meg, hogy az építkezés valóban befejeződött volna. Branislav Božović geológus részletesen kifejtette, hogy milyen további lépések szükségesek ahhoz, hogy az út valóban biztonságos legyen a közlekedők számára.

A mérnökök, akik az útépítési munkálatok szakmai ellenőrzéséért felelnek, egyöntetűen elutasították a munkálatok megtekintésére vonatkozó jegyzőkönyv aláírását, és nem fogadták el a befejezetlen munkálatokat részletező dokumentum tartalmát sem. E két "dokumentum" hiányában az építési felügyelők nem tudják kiadni a szükséges igazolást arról, hogy a szóban forgó útszakasz elkészült – áll a hírekben az Insajder szerint.

"Teljesen megőrjít ez az útátadás. Nap mint nap azt hallom, hogy 'majd holnap...' Mindig hiányzik egy aláírás, mert valaki nem végezte el a dolgát. Olyan, mintha csak játszanának. A hegy mindössze 0.1 millimétert mozdul... Kivel próbálnak játszani ezzel a 0.1 milliméteres elmozdulással? Fogalmam sincs, de ez a helyzet. Mindenki próbálja megnehezíteni az állam dolgát" - nyilatkozta Vučić.

A geológus az N1-nek adott interjújában részletesen kifejtette, miért döntöttek úgy a szakértők, hogy nem hozzák nyilvánosságra a nevüket az engedélyeztetési folyamat során. "A 0,1 milliméteres elmozdulás figyelmeztető jelzés. Az elvégzett mérések azt mutatják, hogy a terület továbbra is aktívan mozog. Amíg nem sikerül teljes mértékben ellenőrzés alá vonni az útszakaszt, fontos, hogy valaki magyarázatot adjon erre a helyzetre. Az omlásveszélyes területek mozgása rendkívül érzékeny téma, hiszen sosem lehet előre megmondani, mikor következik be egy hirtelen gyorsulás" - hangsúlyozta a szakember.

Az aggodalmakat az váltotta ki, hogy a Munjino brdo hegy alatt futó alagútban hiányzik az automatikus ellenőrző rendszer, amely az előírások szerint kötelező lett volna. Annak érdekében, hogy a forgalom számára mégis megnyithassák ezt az útszakaszt, a kormány egy határozatot fogadott el, amely előírja, hogy a tűzoltók, rendőrök és mentősök 24 órás ügyeletet tartsanak az alagútnál.

Related posts