Az Air France egyelőre nem tapasztal lassulást az amerikai járatok forgalmában.

Az Air France-KLM a szezonálisan gyengébb első negyedév ellenére csökkentett veszteségről számolt be. Ezt a pozitív változást az alacsonyabb üzemanyagköltségek, a költségek mérséklése és a prémium utazások iránti megugró kereslet együttes hatásának tulajdonítja a Bloomberg jelentése szerint.
A francia-holland légitársaság csoport szerdán bejelentette, hogy működési vesztesége az előző évi azonos időszakhoz képest egyharmadával, 328 millió euróra csökkent. Ezzel párhuzamosan bevétele 7,7%-kal, körülbelül 7,2 milliárd euróra emelkedett. Az elemzők előrejelzése szerint a működési veszteség ennél magasabb, 390,2 millió euró körüli értékre rúghatott volna, így a gyorsjelentés kellemes meglepetést okozott. Érdemes megjegyezni, hogy a légitársaságok általában veszteségesek az első negyedévben, ami a téli hónapok utáni időszakra vezethető vissza.
A légiközlekedési szektor idén jelentős előnyöket élvezett a csökkenő olajárak révén, amelyek mérsékelték az üzemanyagköltségeket, ezek ugyanis általában a légitársaságok működési költségeinek legnagyobb részét képezik. Ugyanakkor a kedvező trendek mellett gazdasági bizonytalanságok is megjelentek, főként a vámok által okozott piaci zűrzavarok miatt. Ez arra ösztönzi a cégeket, hogy óvatosan fogalmazzanak a második félévre vonatkozó előrejelzéseikkel kapcsolatban.
Az Air France-KLM, a légitársaságok világában betöltött jelentős szerepével, a Lufthansa példáját követve bejelentette, hogy...
a növekvő bizonytalanság további nehézségeket okozhat a jövőben.
A csoport képes rugalmasan alakítani a hálózatát, hogy mérsékelje a felmerülő problémák hatását, például bizonyos útvonalak átstrukturálásával. Ennek köszönhetően a menedzsment megőrizte az éves előrejelzését, amely szerint a kapacitás 4-5 százalékkal fog bővülni, míg az egységköltségek csupán alacsony, egy számjegyű százalékban emelkednek. A nettó tőkeberuházás várhatóan 3,2-3,4 milliárd euró között alakul. Az első negyedév egységköltségei 2,1 százalékkal nőttek az előző évhez képest, ami főként a repülőtéri és légiforgalmi irányítási díjak emelkedésének tudható be, viszont a légitársaság szerint ezt részben kompenzálni tudták.
A prémium utazások iránti kereslet, különösen a szabadidős utazók körében, a világjárvány óta folyamatosan stabil maradt. Az Air France igyekszik kihasználni ezt a kedvező trendet, így nemrégiben bemutatta új első osztályú szolgáltatását, a La Première-t, amely már elérhető a Párizs-New York járaton. A transzatlanti piac továbbra is kiemelt figyelmet kap, bár néhány légitársaság jelezte, hogy lassuló kereslettel szembesülnek, főként a gazdaságos turistaosztályon. Az Air France-KLM azonban optimistán nyilatkozott, és úgy tűnik, hogy az észak-atlanti útvonalon a számok továbbra is kedvezőek, amit a prémium ülések iránti élénk kereslet tovább erősít.
Kedden Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója nyilatkozott arról, hogy a foglalási tendenciák "enyhén gyengültek" az Egyesült Államok felé és onnan érkező járatok esetében. Jelenleg ez a csökkenés főként az alacsonyabb árkategóriákat érinti. Más légitársaságok, például a Virgin Atlantic Airways is figyelmeztettek a helyzetre, jelezve, hogy csökkenést észleltek az Egyesült Államokból Európába utazó utasok számában.