Egyre fokozódik az érdeklődés a dél-koreai légikatasztrófával kapcsolatban, amely eddig 179 ember életét követelte. A tragikus esemény körüli kérdések száma folyamatosan nő, és a nyomozás részletei egyre inkább a figyelem középpontjába kerülnek.

A Dél-Koreában bekövetkezett, az ország történetének egyik legtragikusabb légikatasztrófája körüli körülmények továbbra is ködösítik a valóságot. A madarakkal való ütközésről készült előzetes jelentés csupán spekulációknak tűnik a szakemberek szemében, akik még mindig próbálják megfejteni a baleset okait.

A helyi tűzoltóság tájékoztatása alapján a baleset időpontjában a repülőgépen 181 utas tartózkodott. A mentési műveletek végén minden egyes áldozatot sikerült azonosítani. A hatóságok megerősítették, hogy csupán két utas élte túl a szörnyű tragédiát, így a halálos áldozatok száma 179-re nőtt.

Az első elemzések során több potenciális okot is felmerültek, amelyek magukban foglalják a futómű hibás kieresztését, a Boeing 737-800 típusú repülőgép késlekedését a leszálláskor, valamint a madárrajjal való lehetséges ütközést. Jelenleg ezek a tényezők még nem kaptak egyértelmű választ.

Szakértők állásfoglalása

A repülésbiztonsági szakértők véleménye szerint vészhelyzet során a repülőgépek általában kevés üzemanyaggal érkeznek a leszállásra. Ilyenkor a kifutópályát tűzoltóhabbal kezelik, és a gépet a pálya kezdetére irányítják, hogy biztosítani tudják a megfelelő lassulást. Azonban a legutóbbi baleset körülményei jelentősen eltértek ettől a megszokott eljárástól.

Egy helyi hírcsatorna felvételén az látható, hogy a gép futómű nélkül szánkázott végig a kifutópályán, majd a pálya végén egy falnak ütközött, felrobbant, és lángokba borult.

Geoffrey Thomas, az Airline News főszerkesztője, számos aggasztó kérdést vetett fel: "Miért hiányzott a hab a kifutópályáról? Hol tartózkodtak a tűzoltók, amikor a gép már földet ért? Miért landolt a gép ennyire a pálya végén? És miért állt ott egy fal?"

A dél-koreai hatóságok bejelentették, hogy alapos nyomozást indítanak a baleset körülményeinek tisztázására, különös figyelmet fordítva a madarakkal való lehetséges ütközésekre is.

A Szakértők kétkedve fogadják a madárbecsapódás teóriáját.

"A madarakkal való ütközések nem ritkák, de önmagukban ritkán vezetnek ilyen súlyos meghibásodáshoz" - mondta Geoffrey Thomas. Hozzátette, hogy madárraj beszippantása ugyan problémát jelenthet, de nem állította volna meg azonnal a hajtóműveket, így a pilótáknak lett volna lehetőségük kezelni a helyzetet.

Trevor Jensen, az ausztrál légiközlekedési szakértő, úgy véli, hogy a mentőszolgálatok általában rendkívül jól felkészültek az ilyen jellegű helyzetek kezelésére. "A hab hiányossága és a reakció késlekedése arra enged következtetni, hogy valami nem a megszokott forgatókönyv szerint zajlott" - tette hozzá.

A szakértők továbbá azt sem értik, miért nem tudott a gép lelassulni, miközben a pályán csúszott.

A dél-koreai közlekedési minisztérium bejelentette, hogy sikerült megtalálni mindkét fekete dobozt, a repülési adatrögzítőt és a pilótafülke hangrögzítőjét. "Ezek az eszközök kulcsfontosságú információkat szolgáltatnak a gép rendszereinek állapotáról. A repülési adatrögzítő a repülőgép működésének legapróbb részleteit rögzíti, míg a hangrögzítőből a baleset előtti percek eseményeiről kaphatunk a legtöbb információt" – tette hozzá Thomas.

A baleset körülményeinek alapos kivizsgálása valószínűleg több időt fog igényelni, mint azt előzetesen gondoltuk.

Szeretne első kézből értesülni a legfrissebb hírekről a legnépszerűbb hírcsatornától, az ATV-től? Ne habozzon, iratkozzon fel hírlevelünkre, és legyen naprakész a legújabb fejleményekkel!

*(Forrás: Nielsen Közönségmérés, közönségarány, élő adat, a teljes népesség körében, a nap minden órájában, 2024 első negyedévének adatai alapján, hírcsatornák: ATV, HÍR TV, M1)*

Related posts