Ezért nem választanak villanyautót az európai autósok Az európai autósok körében egyre nagyobb a vonzalom a villanyautók iránt, mégis számos ok miatt sokan tartózkodnak a váltástól. Az egyik legfőbb tényező a töltési infrastruktúra hiányossága, amely sok

Egy friss felmérés rávilágít, hogy a villanyautókra való átállás iránti lelkesedés csökkenő tendenciát mutat. Az adatokból az is kiderült, hogy sokan miért nem hajlandók váltani erre az alternatív közlekedési módra.
A Shell legfrissebb felmérése figyelemre méltó kettősséget tár fel: az adatok egyre inkább a növekvő különbséget jelzik az elektromos járművek iránti elfogadás és a hozzájuk kapcsolódó attitűdök között.
Ez pontosan azt jelenti, hogy míg a jelenlegi elektromos járművek sofőrjei egyre inkább bizalommal és elégedettséggel tekintenek a technológia felé, addig a belső égésű motorral hajtott autók vezetői érdeklődése stagnál vagy akár csökken is. A Shell Recharge Driver Survey 2025-ben több mint 15 000 autóvezető véleményét elemezte Európa, az Egyesült Államok és Kína területén. (Az európai felmérésbe az Egyesült Királyság, Németország, Hollandia, Görögország és Dánia is bekapcsolódott.)
Az elektromos autókat vezető sofőrök körében tapasztalható, hogy 61%-uk jelentősen csökkentette az akkumulátor lemerülésével kapcsolatos aggodalmait az elmúlt évhez képest. Továbbá, a megkérdezettek közel háromnegyede (72%) úgy véli, hogy a nyilvános töltőállomások elérhetősége és szolgáltatásai is jelentős mértékben javultak.
A legfrissebb kutatás eredményei azt mutatják, hogy Európában tapasztalható a legnagyobb visszaesés a villanyautók iránti érdeklődésben: 2025-re ez az arány 41%-ra csökken, míg 2024-ben még 48% volt. Az Egyesült Államokban a helyzet némileg eltérő, itt 31% szeretne villanyautóra váltani, ami a tavalyi 34%-os arányhoz képest csökkenést jelent, de a kezdetben alacsonyabb érdeklődés miatt a visszaesés mértéke kisebb.
A költségek továbbra is a legnagyobb kihívást jelentik az elektromos járművek elterjedésében, különösen Európában. A megkérdezettek 43%-a említette ezt a tényezőt, ami jól mutatja, milyen fontos szerepet játszik a gazdasági megfontolások a zöld közlekedési alternatívák népszerűsítésében.
A jelentés szerint az akkumulátorok árának csökkenése ellenére az európai járműárak stagnálnak, ami a magas energiaszámlákkal és az általános gazdasági nyomással együtt befolyásolja a fogyasztói hangulatot.
Azok közül, akik elektrifikált (a villanyautók mellett a konnektoros hibrideket is ide sorolva) modellt használnak, 91 százalékuk azt mondta, hogy következő járműveként ismét elektromos járművet vásárolna.
Az is kiderült, hogy az egyetlen járművel rendelkező elektromos járművezetők száma jelentősen nőtt 2024-hez képest (49-rők 54%-ra Európában), ami arra utal, hogy kevesebb elektromos járművezető érzi szükségét egy belső égésű motorral felszerelt "tartalék" járműnek.
Érdekesség, hogy az európai válaszadók által vezetett elektromos járművek 78%-a új volt, ami csökkenést jelent a tavalyi 82%-ról, ez arra utal, hogy a használt járművek piaca tovább növekszik, ami a megfizethetőségnek köszönhetően több fogyasztót vonzhat az elektromos járművek piacára.