Felfoghatatlan, hogy a munkahelyen milyen eltérően reagál a főnök, amikor azt hiszi, hogy egy nő ír neki, mint amikor férfiaknak válaszol. Az ilyen diszkrét különbségek megkérdőjelezik a szakmai környezet egyenlőségét és tiszteletét.

A nő régebben barátságos és közvetlen stílusban kommunikált e-mailjeiben, gyakran alkalmazva felkiáltójeleket és emojikat a mondanivalója hangsúlyozására. Ahogy telt az idő, azonban kezdett attól tartani, hogy ez a könnyed megközelítés nem felel meg a professzionális elvárásoknak, és hogy ez rossz fényt vethet rá mások szemében. Annak érdekében, hogy elkerülje a kellemetlen következményeket, úgy határozott, hogy változtat a stílusán: férfi kollégái példáját követve eltávolította az emojikat, a felkiáltójeleket és a felesleges udvariasságokat az üzeneteiből, ezzel igyekezve komolyabb, szakszerűbb benyomást kelteni.

Egy érdekes eset történt, amikor egy női munkatárs szó szerint átvette egy férfi kollégája e-mailjének tartalmát, csupán a szükséges módosításokat végezve el rajta. Az üzenet így hangzott: "Holnap elküldöm az interjú ütemtervét, köszönöm." Megdöbbenésére a menedzsere azonban udvariatlannak találta az üzenetet. Amikor a nő összehasonlította a saját e-mailjét és a férfi kolléga üzenetét, a menedzser arca elvörösödött, amiért figyelmeztette őt a kettős mércéjére – ez pedig különösen ironikus volt, mivel a cégük hivatalosan is elkötelezte magát a szexizmus elleni küzdelem mellett.

A legtöbb olvasó szerint kristálytisztán látszik a kettős mérce: míg a férfiaktól elfogadott a közvetlen és lényegre törő kommunikáció, addig a nőktől gyakran elvárják a kedvesebb, udvariasabb hangnemet. Amikor a nők próbálnak hasonlóan közvetlenek lenni, gyakran udvariatlannak vagy durvának bélyegzik őket.

A "New York Post" 2025. februári cikke rávilágít arra a figyelemre méltó tendenciára, miszerint egyre több nő igyekszik e-mailjeit "férfiasabb" stílusban megfogalmazni. E zömmel a túlzott udvariasság és az emojik elhagyásával kívánják elérni, hogy szakmai környezetben komolyabban vegyék őket. A szakértők azonban figyelmeztetnek, hogy ez a stratégia potenciálisan káros hatású lehet, hiszen mérgező munkahelyi légkört alakíthat ki, továbbá megerősítheti a meglévő, ártalmas nemi sztereotípiákat. Ronald Levant, az Akron Egyetem pszichológia professzora hangsúlyozza, hogy a nők természetes erősségei – mint az empátia és a kapcsolatok építése – rendkívül értékesek a vezetői pozíciókban, és a fenti megközelítés alkalmazása e fontos tulajdonságok háttérbe szorításához vezethet.

Related posts