Hamarosan megérkeznek a hirdetések a WhatsApp üzeneteink közé!

Amikor a Meta - pontosabban akkor még Facebook - 2014-ben 19 milliárd dollárért megvásárolta a WhatsAppot, megígérte: nem lesznek benne hirdetések. Ehhez sokáig tartotta is magát a vállalat, 2023-ban azonban felröppent a hír, hogy talán mégis jön a változás ezen a téren. Ezt először cáfolta a cég, nem sokkal később azonban már ezzel ellentétes dolgokat közölt a vállalat.
A hirdetések bevezetéséről eddig meglehetősen szűkmarkúan osztottak meg információkat, de most végre fény derült a dologra. A cég bejelentette, hogy hamarosan hirdetések jelennek meg a WhatsApp alkalmazásban.
A vállalat bejelentése alapján a WhatsApp új és változatos hirdetési lehetőségeket fog kínálni a felhasználóknak, emellett a vállalkozások számára is számos eszközt biztosít a növekedés elősegítésére. A módosításokat világszerte alkalmazni fogják, így minden felhasználó tapasztalhatja majd a reklámokat. Az első szakaszban a cég két új hirdetési formát tervez bevezetni.
Az egyik új lehetőség a Csatornahirdetések formájában érkezik. A felhasználók, amikor csatornákat keresnek, a találati oldalon hirdetésekkel is találkozhatnak. A WhatsApp célja ezzel, hogy támogassa a vállalatokat az új követők megszerzésében.
A hirdetések egy másik része az Állapot funkcióban jelenik majd meg. Itt lehetőségük lesz a vállalkozásoknak arra, hogy - az Insta-sztorikhoz hasonló módon - fizetett tartalmakat jelenítsenek meg a rendszerben. Ha egy felhasználó erre koppint, akkor üzenetet küldhet a hirdetőnek.
A WhatsApp újabb innovációval bővíti szolgáltatásait, amely lehetőséget ad a vállalkozásoknak arra, hogy exkluzív tartalmat kínáljanak a követőik számára egy havi előfizetés keretében. Ezzel a lépéssel a platform új bevételi forrást teremt, és a cégek számára is új lehetőségeket nyújt. A WhatsApp 10 százalékos jutalékot fog alkalmazni az előfizetésekből származó bevételekre, azonban a vállalkozások méretétől függően további díjak is felmerülhetnek, ahogy a vállalati igények és szolgáltatások változnak.
A vállalat hangsúlyozza, hogy a felhasználók csevegéseiben és üzeneteiben továbbra sincsenek hirdetések, mivel ezek a részek titkosítva maradnak. Ez a megközelítés azt tükrözi, hogy a Meta elkötelezett amellett, hogy megfeleljen a szigorú adatvédelmi szabályozásoknak, például az Európai Unió GDPR-nak. Ennek következményeként a WhatsApp alternatív módszereket alkalmaz a hirdetések személyre szabására.
A vállalat bejelentése szerint a platform figyelembe veszi a felhasználó által megadott országot és nyelvet, emellett azt is, hogy miként kapcsolódik más hirdetésekhez, és milyen csatornákat követ. Azok a felhasználók, akik összekapcsolják WhatsApp-fiókjukat a Facebookkal vagy Instagrammal, még inkább testreszabott hirdetésekkel találkozhatnak majd.
A frissítést már kiadta a WhatsApp, így csak idő kérdése, hogy mikor jelenik meg az. Az androidosok itt, az iPhone-t és iPadet használók pedig itt tudják megnézni, hogy érkezett-e már frissítés.