A MÁV tevékenységei leálltak, és a helyzet sokak számára meglepő. Az események alakulása komoly hatással van a közlekedésre és a mindennapi életre. A részletek hamarosan kiderülnek, és a helyzetet igyekeznek mielőbb rendezni.
Lázár "Annyitisér" János minisztersége alatt a MÁV működése, inkább csak működésképtelensége vált jellemzővé. Meddig fog még romlani a helyzet vidéken és a fővárosban az összeomlás következményeként? Adorján Béla, a Jobbik elnöke tollából.
Lassan Örkény István is megirigyelhetné Lázár János elképesztő eredményeit: széteső MÁV, elképesztő késések, fagyos peronon ragadt utasok, nem létező utastájékoztatás, majd amikor már mindennél kínosabbá válik a totális fogalmatlanság: a késések közzétételét is eltüntetik, hátha akkor nem tudunk róla. - fejti ki Adorján Béla, a Jobbik elnöke írásában.
Orbán Viktor bosszúja nyomán Lázár János építési és MÁV-miniszteri posztot kapott, és ezzel olyan teljesítményt nyújtott, ami valóban ritkaságszámba megy: még Nagy István agrár- és kanapéügyi miniszter is elmarad tőle, akinek a munkássága szinte észrevétlen maradt. Lázár, aki saját korlátait jól ismeri, úgy tűnik, igyekszik túlszárnyalni ezt a minimális szintet, hiszen aktívan hozzájárul a tevékeny, de nem mindig eredményes kormányzás képéhez.
Főnöke jóvoltából "Annyitisér" János az ország szempontjából sajnálatos módon nem csupán a lovai és autói iránt tanúsít érdeklődést, hanem az általa megvetett közösségi közlekedés irányában is, különösen a sokszor megalázott MÁV ügyében. Legalább annyi jó hír van, hogy benne nem kellett csalódnunk. Lázár Jánostól pontosan ezt a teljesítményt vártuk: olyan felelősségelhárító, másokat okoló, gyáva nyilatkozatokat, amelyek mellett pökhendi, arrogáns kioktatások is megjelentek, nem beszélve a leállított, cinikus mosollyal kihúzott fejlesztésekről, amelyek csak még több késést, siklást és káoszt eredményeztek.
Az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció, amelyet sokan a vidék szisztematikus elpusztításának szimbólumaként emlegetnek, nem meglepő módon Kóka János irányítása alatt virágzott. Aztán ott van Lázár János, akitől a főváros, az agglomeráció és a vidék szempontjából sem sok jóra számíthatunk. Őt akár a nemzetegyesítés bajnokának is nevezhetnénk, hiszen ügyesen átlépett a népi-urbánus viták határvonalán: egyformán lelkesedéssel és szorgalommal bánik a vidéki és fővárosi emberekkel. Az ő nézőpontjából mindenkinek egyenlő a szerepe, aki nem autóval közlekedik – számukra pedig úgy tűnik, hogy nem sokat érnek.
Természetesen, a következőképpen formálhatjuk át a szöveget: "Nyilvánvaló, hogy Kóka Jánosnak legalább annyi becsülete volt, hogy nem próbálta meg álcázni magát vidékpártiként; inkább nyíltan rombolta mindazt, ami az útjába került."