Magyar Nagydíj: Norris diadala a Hungaroringen a 40. verseny során

A 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap Mogyoródon a világbajnoki pontverseny második helyezettje, Lando Norris, a McLaren brit pilótája nyerte meg.

A 25 éves pilóta ezzel a győzelemmel pályafutása során már a kilencedik diadalát könyvelhette el, és ez az idei évben az ötödik. Ezzel a sikerrel kilenc pontra mérsékelte hátrányát az összetett versenyt vezető csapattársával, az ausztrál Oscar Piastrival, aki a Hungaroringen a második helyen zárta a versenyt.

A 70 körből álló mogyoródi versenyt George Russell, a Mercedes brit pilótája a harmadik helyen fejezte be, míg a pole pozícióból induló monacói Charles Leclerc a negyedik helyen végzett a Ferrarival.

A rajtnál Leclerc fantasztikusan teljesített, és magabiztosan vette az első kanyart az élen. Eközben a McLaren-páros között kiélezett küzdelem bontakozott ki, ahol Norris nem igazán tudta megvetni a lábát, hiszen a mögötte érkezők közül Russell és Fernando Alonso (Aston Martin) is megelőzte őt, miután nem sikerült kedvező pozíciót kialakítania Piastri ellen. Nem sokkal később Norris azonban visszavágott, és sikeresen lehagyta Alonsót. Az ötödik kör végére tehát a következő sorrend alakult ki: Leclerc, Piastri, Russell, Norris és Alonso az első öt helyen. A nyolcadik helyről rajtoló címvédő Max Verstappen is akcióba lépett, és egy előzést végrehajtva, Gabriel Bortoleto (Sauber) mögött a hetedik pozícióba küzdötte magát.

Hosszan tartó stagnálás után, a verseny élmezőnyében végre megtört a jég: a 18. kör végén Piastri a boxutcába hajtott, hogy kerékcserét végezzen. Ezt követően a Ferrari azonnal lépett, és Leclerc autójára a 19. körben új gumikat szereltek fel. Eközben Russell is a Mercedes garázsába látogatott, hogy friss abroncsokkal folytathassa a versenyt.

Norris végül a 31. kör végén kapott új gumikat a McLaren-szerelőktől, így Leclerc visszavette a vezetést. A Ferrari monacói pilótáját nagyjából 1.5 másodperces hátránnyal követte Piastri, míg a harmadik Russell hátránya kis híján 10 másodperc volt Leclerc-rel szemben. Negyedikként Norris, ötödikként Alonso száguldott, a kétszeres világbajnok spanyol mögött Bortoleto, Liam Lawson (RB), Verstappen volt a sorrend.

Leclerc a 40. kör végén sikeresen végrehajtotta a második kerékcseréjét, majd három körrel később Russell is ellátogatott a boxba. A 45. körben pedig Piastri autóján is friss abroncsok jelentek meg, így ő is csatlakozott a friss gumikra váltók táborához.

A vezetést így az egy kerékcserével tervező Norris vette át, mögötte Leclerc, Piastri, Russell volt a sorrend. Nem sokáig maradt azonban ez az állás, a jelentős mértékben lelassuló Leclerc-t ugyanis utolérte és feltűnően könnyedén megelőzte Piastri.

A Ferrari monacói pilótája a rádión éles hangon bírálta a csapatot, kijelentve, hogy az autója "vezethetetlen". Elmondása szerint ez a helyzet azért alakult ki, mert a csapat nem figyelt rá, pedig ő más megközelítéssel kezelte volna azokat a problémákat, amelyekről a verseny előtt már beszéltek.

A verseny végjátékában Piastri is megpróbálkozott a helyezkedéssel – egy pillanatra még az élen haladó csapattársával is összeakadt -, de nem sikerült megvernie Norrist, aki pályafutása során először emelhette magasba a győzelemért járó trófeát Magyarországon. Ezzel a McLaren csapata ünnepelhette a 200. győzelmét a Forma-1 történetében.

A Red Bullnál 200. futamát teljesítő Verstappen végül kilencedik lett, míg a karrierje 370. versenyén induló Hamilton a 12. pozícióban fejezte be a viadalt a másik Ferrarival.

A nyári szünet után, augusztus utolsó hétvégéjén újra izgalmas verseny vár ránk, hiszen a világbajnokság a festői hollandiai Zandvoortban folytatódik.

Related posts