Mielőtt még hivatalosan bemutatásra került volna, az elektromos Porsche Cayenne máris új rekordot állított fel.

A Porsche Cayenne Electric nemcsak menetteljesítmény, hanem vontatási képesség terén is bizonyított.
Nemrégiben lehetőségünk nyílt alaposan kipróbálni a Porsche első elektromos SUV-jának, az új Macannak a 639 lóerős Turbo csúcsmodelljét. A teszt során valóban lenyűgözött minket a teljesítménye és a vezetési élmény. A zuffenhauseni márka titkos tervei között szerepel, hogy még idén bemutatják a még nagyobb és erősebb villany SUV-jukat, ami izgalmas jövőt ígér a prémium elektromos autók piacán.
A Porsche Cayenne Electric első nyilvános szereplésére a Shelsley Walsh hegyi felfutón került sor, ahol is egy még álcázófóliát viselő prototípus bizonyította rátermettségét.
Gabriela Jílková lenyűgöző teljesítményt nyújtott, amikor 31,28 másodperc alatt teljesítette a hegyi szakaszt, ezzel új rekordot állítva fel a divatterepjáró kategóriában. Érdemes megemlíteni, hogy a korábbi csúcsot a Bentley Bentayga tartotta, amely 35,53 másodperces idővel büszkélkedhetett.
A normál utcai gumikkal szerelt elektromos Cayenne alig 1,94 másodperc alatt tette meg az első 18,3 méteres szakaszt, amire leginkább csak slick gumis egyszemélyes versenyautók képesek.
Richard Hammond az újdonság vontatási képességeit demózta, még pedig oly módon, hogy egy 3 tonnás trélert húzott maga mögött az új Porschéval.
A 3,5 tonnás vontatási képességű elektromos Cayenne részletes specifikációit egyelőre sűrű homály fedi, az viszont biztos, hogy a csúcsmodell erősebb lesz a 739 lóerős és 950 Nm-es produkcióra képes aktuális Cayenne Turbo E-Hybridnél.
Az utolsó generációs 2,6 tonnás plug-in hibrid SUV 0-100 km/h sebességre mindössze 3,7 másodperc alatt képes felgyorsulni, míg végsebessége eléri a 295 km/h-t. A gépjármű szívét egy lenyűgöző 599 lóerős, 4 literes biturbó V8-as benzinmotor adja, amely igazi erőforrásként működik ezen a modern csodán.