A Wizz Air bejelentette, hogy jelentős változások várhatóak, mivel egy népszerű szolgáltatás megszüntetését tervezik a gépeiken.

A Wizz Air bejelentette, hogy a jövőben teljes mértékben megszünteti a készpénzes tranzakciókat járatain.

Április 1-jétől a Wizz Air bevezeti a készpénzmentes fizetési lehetőséget járatain. Ez azt jelenti, hogy a légitársaság fedélzeti szolgáltatásaiért, mint például az italok, ételek és kozmetikumok, már nem lehet készpénzben fizetni. A vásárlásokat ezentúl kizárólag bankkártyával lehet lebonyolítani – számolt be róla a 24.hu.

A légitársaság bejelentette, hogy április 1-jétől a fedélzeten vásárolt termékek kifizetése kizárólag bankkártyával, valamint digitális fizetési opciókkal (mint például Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay és Google Pay) lehetséges. A Wizz Air reméli, hogy ez a lépés nemcsak a vásárlási folyamat felgyorsítását segíti elő, hanem a fedélzeti szolgáltatás higiénikusabbá tételét is, mivel így a légiutas-kísérőknek nem kell készpénzt kezelniük.

A Wizz Air újabb változtatásokat vezet be, amelyek célja a fedélzeti vásárlások egyszerűsítése. Az utasok számára a maximális megengedett összeg, amit együttesen elkölthetnek a fedélzeten, 150 euró. Továbbá, ha valaki 50 eurónál nagyobb értékben kíván vásárolni, akkor kötelező bemutatnia a beszállókártyáját.

Korábban a 168.hu is megírta, hogy egy másik légitársaság esetében is változások lépnek életbe. A Ryanair vezetése még 2024-ben közölte, hogy a jövőben már nem lesz lehetőség arra, hogy az utasok a repülőtéren intézzék el a check-int, mivel minden digitálisan fog történni. Fokozatosan kivezetik a papíralapú beszállókártyákat, és csak az applikáción keresztül lesz elérhető.

Jelenleg még van lehetőség arra, hogy az utasok a repülőtéren kérjenek vagy kinyomtassanak beszállókártyát, ha esetleg elfelejtették letölteni digitális formában, vagy ha az applikáció nincs telepítve a telefonjukra. Ennek a szolgáltatásnak az ára jelenleg 55 euró. Fontos azonban, hogy májustól ez a lehetőség már nem lesz elérhető.

"Fokozatosan eltávolítjuk a check-in pultokat, hasonlóan ahhoz, ahogyan a poggyászpultokat is modernizáltuk. Minden folyamat digitális úton, az alkalmazásunkon keresztül fog zajlani."

- nyilatkozta korábban a cég képviselője.

Elmondták, hogy készülnek azokra a helyzetekre is, amikor az applikáció nem működik, az utas telefonja lemerül, vagy valamilyen okból nem tudja megjeleníteni a digitális beszállókártyát. Ilyen esetekben az utas neve és útlevelének adatai alapján képesek lesznek lebonyolítani a beszállítást, mivel ezek az információk könnyen visszakereshetők.

Related posts