A Toyota nekivág a Rolls-Royce-nak, mint egy bátor kalandor, aki a luxus világába merészkedik.

Mostantól nem a Lexus a Toyota-csoport legrangosabb márkája. A japán gyártó újrapozicionálja a Century-t, amely a Bentley, a Maybach és a címben már említett Rolls-Royce ellenfele lesz.
Évtizedes titokként őrizte a Toyota Century a világ szeme elől a japán autógyártás legmagasabb szintjét. Bár a szakértők régóta elismerik a modell páratlan kiválóságát, a Toyota hosszú időn keresztül csak hazai piacán osztotta meg ezt a különleges autót, miközben szinte rejtve tartotta a nemzetközi közönség elől. Az egyetlen modellből álló márka fejlődése is szolidan, szinte észrevétlenül zajlott, így a Century a japán autós kultúra titkos gyöngyszemévé vált.
A Century SUV bevezetésével ugyan megtörtént az első lépés a patinás név valódi márkává történő átalakítása (és az exportpiacok - egyelőre Kína - meghódítása) felé, de hiába tartozik Japán a világ három (időnként négy) legnagyobb nemzeti autópiacai közé, egy luxusmárka nemzetközi kitekintés nélkül mit sem ér.
Ez most új irányt vehet, még ha a világ számára az eredeti Century továbbra is titokzatos marad. A Toyota ugyanis átfogóan újraértelmezte azt a korábban diszkrét eleganciával és páratlan kifinomultsággal megáldott, megnyugtatóan hibátlan termékcsaládot.
Az újjászületett Century október végén, a Tokiói Autószalon színpadán debütál első koncepciójárművével, amely a merész és a hagyományos, a sportos dinamizmus és a kényelmes utazás tökéletes harmóniáját hozza el.
Az előzetes fotók alapján azonnal nyilvánvaló, hogy egy merész átalakulás előtt állunk: a hagyományos fekete szedán helyett egy vibráló narancssárga kupé formálódik, amelyről egyelőre nem sok részletet tudni. Az egyik képen egy tolóajtó tűnik fel, amely különlegessége, hogy előre és hátra is elmozdulhat. Az orr rész nem teljesen zárt, az alsó panelen egy légbevezető rács figyelhető meg, ami azt sejteti, hogy a kupé talán belső égésű motorral is rendelkezhet. Akio Toyoda, aki már a Century SUV fejlesztése előtt arra ösztönözte mérnökeit, hogy alkossanak "valami igazán élvezeteset", valószínűleg inkább a hagyományos hajtásmódra voksolna a tisztán elektromos alternatíva helyett.
Úgy tűnik, hogy a kupé futóművét némiképp megemelték – ez illeszkedik a Crown modellcsalád frissítési stratégiájához, és természetes következménye annak, hogy a hagyományos Century modellpárosból a vásárlók egyértelműen a SUV-t részesítik előnyben, körülbelül 4:1 arányban a limuzinnal szemben.
Érdekes módon a Century bevezetése nemcsak hogy nem fenyegeti a Lexus jövőjét, hanem éppen ellenkezőleg: óriási lehetőséget nyújt a márka számára. A Lexus mostantól megszabadulhat a korábbi reprezentációs elvárások terhétől, így szabadabban és kreatívabban vághat bele a jövőbeli innovációkba.