Ne aggódj, a dízelmotor továbbra is velünk marad - bemutatkozik az új, frissített Kia Sportage! -- Totalcar

A 10,7 millió forintos alapáron kínált Sportage modell különböző hajtásláncokkal érkezik: választhatunk a hagyományos benzines, mild hibrid és full hibrid opciók között, sőt, még dízel változatban is elérhető lesz!
A Kia EV4-es párosának hazai premierjén volt alkalmunk megismerkedni a gyártó egyik legkedveltebb modelljének frissített verziójával. A Sportage alapvető felépítése nem sokat változott, azonban az Euro 7-es normákra való felkészülés érdekében az autó orrában több helyre volt szükség. Ennek eredményeként az első túlnyúlást 25 milliméterrel megnövelték, így az autó teljes hossza 4540 milliméterre nőtt. Fontos megjegyezni, hogy a jelenlegi motorkínálat még mindig az Euro 6e szabványt teljesíti.
Az autó szélessége továbbra is 1865 milliméter, míg a tengelytáv 2680 milliméter maradt, ám a magassága 5 milliméterrel csökkent, így most 1645 milliméteres. A Kia legújabb dizájnnyelvét jól tükrözi a Sportage lámpatestének és hűtőrácsának megjelenése, amely markánsabb és szögletesebb vonalvezetést kapott. A frissítés nemcsak a lámpákat érintette, hanem a sárvédőíveket, az oldalburkolatot és a díszléceket is átalakította.
Odabent leginkább a kormány változott meg, az új, kétküllős kormány kéttónusú színben is elérhető, a kormányfogás-érzékeléshez pedig fejlettebb érzékelőket használnak. A Sportage is megkapja a Digitális Kulcs 2.0 opciót a telefonos nyitáshoz és vezérléshez, az angol nyelven működő beszédvezérlés pedig már AI-eszközöket is használ a kérdések pontosabb értelmezéséhez.
Természetesen a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkciók továbbra is elérhetőek, a Sportage pedig a C-SUV kategóriához illően tágas teret kínál elöl és hátul. Az autó csomagtartója, motortól és hajtástól függően, körülbelül 520-590 literes kapacitást biztosít, így bőven van hely a mindennapi szükségletekhez.
A jármű oldalütközés-védelmét magas szilárdságú acél felhasználásával erősítették meg, míg a műszerfal és a B-oszlop területén a hangszigetelést továbbfejlesztették, így a kabin csendesebbé vált. A hűtési és fűtési rendszer is halkabb működésre lett optimalizálva. Az utasok biztonságát egy hét légzsákos védelem garantálja, míg a sofőr számos új vezetéstámogató funkciót kapott, például az oldalszél-korrekciót és egy innovatív rendszert, amely segíti a biztonságos kiszállást: ha valaki a jármű közelében tartózkodik, az ajtónyitáskor figyelmeztet. Emellett a holttérfigyelő, a többkamerás parkolási segéd, amely külső távirányítással is működik, valamint a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer is hozzájárul a biztonságos manőverezéshez tolatáskor.
Bár az Essence felszereltség alapára 10,7 millió forintra rúg, a legtöbb vásárló valószínűleg inkább a második, Silver csomagot fogja választani. Ez a konfiguráció DCT duplakuplungos automatával és egy 150 lóerős T-GDI benzinmotorral kezdődik, ára pedig 12,6 millió forintról indul. Amennyiben a 136 lóerős, 48 voltos hibrid dízelmotorra vágyunk, akkor a belépő ár 13,3 milliónál kezdődik. Az összkerekes, 180 lóerős DCT-váltós benzines modellhez már a Gold felszereltséget kell választani, ami 14,1 millió forinttól startol. A legnagyobb teljesítményű, 239 lóerős full hibrid benzines verzió már 14,4 millió forintról elérhető, de ha a GT-Line felszereltséget is igényeljük, az ár akár 17,3 millió forintra is felkúszhat, és ezen felül még számos extrát is hozzáadhatunk.