Norris remek teljesítménnyel zárta a nyolc pontot, míg Piastri sajnos kicsúszott az autójával a Brazil Nagydíj megszakított sprintversenyén.

Lando Norris diadalmaskodott az interlagosi hétvége sprintversenyén, miután sikeresen ellenállt Kimi Antonelli nyomásának a verseny végjátékában. A másik McLaren pilótája, Oscar Piastri sajnos balesetet szenvedett, ami piros zászlós leállást eredményezett. Az ausztrál versenyző így újabb komoly pontveszteséggel zárta a hétvégét, ami nehezíti a bajnoki küzdelmet számára.

Az eső elkerülte a pályát, így a mezőny versenyzői slick gumikkal vágtak neki a rajtnak, remélve, hogy a pálya hamarosan kiszárad. Azonban a célegyenes közelében még mindig jelentős víz állt, amit az autók felkavartak maguk mögött.

A külső ívről rajtoló Norris, Piastri és Alonso a közepes, a belső íven Antonelli, Russell és Verstappen a lágy keverékeket választotta. A rajtnál az első négy helyezett változatlan sorrendben jött el, ám Verstappen lerajtolta Alonsót, míg hátrébb a 11. helyről induló Hamilton három helyezést is előrelépett.

A mezőny a hetedik körig sikeresen navigálta a nehéz körülményeket, és elkerülte az incidenseket. Ekkor azonban néhány pillanat alatt három baleset is történt ugyanazon a helyszínen, a 3-as kanyarban. Először Piastri érkezett a belső kerékvetőhöz, amelyről megcsúszott a McLarenje, és irányíthatatlanul csapódott a szemközti falba. Hamarosan Hülkenberg és Colapinto is hasonló hibát vétett, szinte lemásolva Piastri mutatványát. A német pilóta ugyan tovább tudott haladni, de a balesetek következményeként helyre kellett állítani a gumifalat, ami miatt a versenyirányítás piros zászlós leállást rendelt el. Ekkor még a sprintversenyből két harmadnyi táv volt hátra a 24 körből.

Körülbelül 20 perces várakozást követően érkezett a folytatás, amelynek lebonyolításához az FIA gördülőrajtot írt elő. A sprintek során a csapatoknak nem kötelező kerékcserét végrehajtaniuk, de a leállás alatt most büntetlenül cserélhettek gumikat. Ezt követően Norris lágy keverékekre váltott, míg a Mercedesek és Verstappen közepes abroncsokat választottak.

A gördülő rajt nem okozott meglepetést a pontszerző helyeken, de az első kanyarok így is izgalmas eseményekkel teltek meg. Russell Antonellit üldözte, miközben Verstappen hibázott, és Alonso mindent beleadott, hogy kihasználja a helyzetet.

Norris nem tudta megszabadítani magát az üldözőitől; sőt, az utolsó öt körre Antonelli félelmetes közelségbe került mögötte. A nyomás ellenére azonban az olasz pilóta nem tudta megelőzni őt. A McLaren versenyzője végül diadalmaskodott az interlagosi sprintversenyen, ezzel nyolc pontot gyűjtve be, ami egyúttal növelte a távolságot a kieső Piastrihoz képest. Így a két versenyző között immáron kilenc pontra nőtt a különbség.

Antonelli és Russell színesítették a sprintverseny nem létező dobogóját, míg Verstappen a negyedik pozícióban végzett. Alonso sokáig sikeresen tartotta maga mögött a két Ferrarit, ám három körrel a célvonal előtt Leclercnek sikerült megelőznie őt, és így átadta neki az ötödik helyet.

A sprint utolsó körében Gabriel Bortoleto még nagyot bukott a célegyenes végén, a hazai hős szerencsére épségben szállt ki a Sauberből. Erről itt írtunk bővebben.

Related posts