Norris lenyűgöző lehetősége – büszkeséggel tölti el, hogy a kifogások keresése helyett a kitartó munkájának köszönheti ezt a sikert.
A bajnokságban hetek óta folyamatosan közelítő Lando Norris most egy hatalmas lehetőség küszöbén áll. Az idei McLaren autóval korábban küzdelmesen találta meg a ritmust, de mostanra elégedettséggel tölti el, hogy végre megérkeztek a kemény munkájának gyümölcsei.
Az év elején még más volt a kép. Lando Norris a szezonkezdés óta panaszkodott, hogy az idei McLaren nem adja meg neki a tavaly megkapott érzést vezetés közben, és emiatt korlátozva érzi magát. Küszködése az időmérő edzéseken rajzolódott ki leginkább. Mivel "érzéketlennek" tartotta az autó elejét, nem érezte a határt és könnyen esett hibákba. Gyakran túlerőltette a vezetést, ami rossz rajtpozíciókhoz és a versenyeken pontvesztésekhez vezetett a jobban boldoguló Oscar Piastrival szemben.
Norris Mexikóvárosban magabiztosan szerezte meg idei ötödik pole pozícióját, ezzel megszakítva a Spa óta tartó várakozást. Főnöke, Andrea Stella a siker kulcsaként azt emelte ki, hogy Norris tisztában volt a rossz tapadási körülményekkel, és pontosan tudta, hogyan kell reagálnia. Ezzel szemben Piastrinál éppen ez a tudatosság és érzékenység hiányzott.
A brit versenyző a zandvoorti motorhibája óta folyamatosan közelít csapattársához a bajnokságban. Miközben az utóbbi hetekben mindenki Max Verstappen felemelkedéséről beszélt, Lando Norris csendesen, de határozottan haladt előre. Mexikóban csütörtökön elárulta, hogy egyáltalán nem bántotta, hogy az ő fejlődése kevesebb figyelmet kapott, mint Verstappené. Az időmérős győzelme és a két bajnoki rivális hibája révén azonban most ő került a reflektorfénybe, és az év eleji autóval kapcsolatos kihívások után lenyűgöző utat járt be, hiszen mára a McLaren megbízhatóbb támaszává vált.
"Nehéz feladat ez a pálya a korlátozott tapadás miatt; a végsebesség magas, és a féktávok is meglehetősen hosszúak. Az első köröm a hétvégén azonban igazi meglepetést hozott számomra. Nagyon örültem, hogy a többiekhez képest mennyire gyorsan tudtam teljesíteni a kört, akik már átestek az első szabadedzésen" - nyilatkozta elégedetten Norris, aki pénteken Patricio O'Wardnak adta kölcsön az autóját.
Az év eleje óta általa elvégzett munka szerinte végre megtérült. Norris nem abban látja jó teljesítményének kulcsát, hogy megoldották a fő problémáit, hanem abban, hogy megtanulták hatékonyan kezelni azokat. "Nehéz számszerűsíteni, mennyit dolgozott a csapat, hogy megadja nekem, amire vágyom, illetve amire szükségem van ahhoz, hogy hozzam az elérhető szintemet, ami a mai szint. De csak pár hétvégével ezelőtt volt Szingapúr, ahol szinte úgy éreztem, mintha megint a szezon elején lennék. Nem éreztem az elejét, nem voltam magabiztos, nem tudtam megcsinálni, amit ma megcsináltam, mert nem voltam elég magabiztos hozzá."
"Még mindig van hullámzás. Vannak területek, amiken javítanunk kell. Szeretném még inkább az ízlésemhez igazítani az autót. De dolgoztam én is, a pályán kívül, a csapatommal, sok emberrel, hogy lássam, mik a problémáim, mik az okok, és hogyan jöhetek vissza belőle. Mert a kifogáskeresés az utolsó, amit akarok."
"Minden helyzetben a legjobbat kell nyújtanom, függetlenül attól, hogy milyen autót kapok a kezembe. Legyen szó egy kiváló gépről vagy egy nehezen kezelhető, gyenge teljesítményű járgányról, sosem kereshetek kifogásokat. Számos oka lehet annak, hogy miért küzdök ezzel vagy azzal a problémával, de ezeket nem használhatom mentségként. Amikor nem teljesítek a vártnak megfelelően, nyíltan bevallom, hogy gyengén szerepeltem, és aznap nem voltam elég jó versenyző. Mindig is igyekeztem őszinte lenni."
"Vannak dolgok, amik beválnak nálam, és olyanok is, amik nem. Utálom ezt, mert szeretnék okokat találni arra, miért szenvedek, és csak vezetni akarom, bármilyen autót is adnak. De mindenképpen van előrelépés. És nagyon elégedett vagyok a csapat munkájával. Még többet kell dolgozni ahhoz, hogy még jobb legyek" - fejtegette Norris az időmérő utáni sajtótájékoztatón.
A jelenlegi hátrány 14 pont Piastrival szemben a bajnokságban. Alapesetben ez a különbség két-három verseny alatt ledolgozhatónak tűnne, de a közelgő hétvégén ennél is kedvezőbb forgatókönyv valósulhat meg. Ha a két McLaren-pilóta a rajthelyének megfelelő pozícióban érkezik a célba vasárnap, Norris 21 pontot szerezne csapattársával szemben, ami lehetővé tenné számára, hogy átvegye a vezetést a bajnokságban. Ebből a szempontból nézve ez egy hatalmas lehetőség számára, egy potenciális fordulópont a versenyidényben.
Norris persze sem a 8. helyezett Piastrit, sem az 5. rajtkockából induló Verstappent nem írja le. "A mezőny legjobbjai közül beszélünk kettőről. Előre tudnak törni. Tudom, hogy a versenytempónk mindig jó volt idén, ezért arra számítok, hogy Oscar vissza fog térni. Általában így van, erre számítok. És Maxnál ugyanez. Mikor nem támadott és tört előre? Remélem, az első körben az élen maradok, és ezek a fickók feltartják őket nekem" - utalt a második és harmadik helyezett Charles Leclerc-re és Lewis Hamiltonra.



