Fokozott teljesítmény és kiterjedtebb hatótáv: bemutatkozik a legújabb Lancia!

Tizenhárom év hallgatás után a Lancia tavaly bemutatta új modelljét, amely a Peugeot 208 és az Opel Corsa prémium testvérmodelleként emelkedik ki. Ez az Ypsilon most először kapta meg kisebb frissítését, amely tovább finomítja a már jól ismert formáit és funkcióit.
Az új 1,2 literes, háromhengeres turbós benzinmotorral ellátott 48 V-os lágyhibrid verzió mostantól hivatalosan 110 lóerős, ami egy érdekes frissítés a korábbi 100 lóerős teljesítményhez képest. Érdemes megjegyezni, hogy az erőforrás specifikációja és a teljesítmény nem változott; a változás csupán a számokban rejlik.
Ez úgy valósul meg, hogy a Lancia már most optimalizálja az Ypsilont a 2027 novemberétől hatályba lépő Euro 7 normáknak megfelelően, és új formában prezentálja a kombinált teljesítményt.
A benzinmotor teljesítménye 100 lóerő, míg a villanymotor 29 lóerővel járul hozzá a jármű dinamikájához. Az Ypsilon 1,3 tonnás tömegével és 205 Nm nyomatékával, valamint a hatfokozatú duplakuplungos automata váltójával figyelemre méltó teljesítményt nyújt. 0-ról 100 km/h-ra mindössze 9,3 másodperc alatt gyorsul, és végsebessége eléri a 190 km/h-t.
A 156 lóerős tisztán elektromos változat esetében valós technikai fejlesztéseknek lehetünk tanúi, melynek köszönhetően 6 százalékkal nőtt a hatótáv.
A villanyos Ypsilon mostantól 425 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet, ami 22 kilométerrel több, mint korábban. Az autó átlagfogyasztása 14,3 kWh, és a 54 kWh kapacitású akkumulátora 100 kW-os töltővel mindössze 30 perc alatt 80%-ra tölthető.
Az 1,6 tonnás modell 8,2 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és 150 km/h-ra van korlátozva a végsebessége.