Melyik kisautó lehet az, amivel a sportautók csúcsa a legszívesebben rója az utakat?
Az 52 éves svéd üzletember a self-made vállalkozó megtestesítője. Mindössze 22 évesen, 1994-ben alapította meg a Koenigsegg Automotive AB márkát. Két évvel később már el is készült az első működő prototípus egy Audi-motoros szupersportkocsiból. Négy évvel a CC Prototype után, 2000 szeptemberében elindult a ma már legendás CC8S sorozatgyártása - írja az Auto Bild.
A Koenigsegg ma már világszerte ismert név. Az elmúlt években a svéd kis szériás gyártó többször is párharcot vívott a Bugattival a világ leggyorsabb sorozatgyártású autója címéért. És jól megy a cégnek: teljes gőzzel zajlik a 1600 lóerős Koenigsegg Jesko (amelyet Christian von Koenigsegg édesapjáról neveztek el) gyártása. Emellett már készülőben van a jubileumi CC850, valamint az első négyüléses Koenigsegg, a Gemera is.
Milyen érdekes, hogy az 52 éves alapító magánemberként egy Toyota GR Yarist volánja mögött találja magát! A kocsit nem csupán közlekedésre használja, hanem valódi szenvedéllyel viseltetik iránta. Nemrégiben Instagram-oldalán büszkén mutatta be, és azóta már lenyűgöző, 146 ezer követőt sikerült megnyernie magának. Érdemes megemlíteni, hogy Koenigsegg első sportautója egy Mazda MX-5 volt, amelyet többször eladott, majd újra megszerzett - valóban egy szimpatikus és érdekes személyiség!