A Strabag reagált a kormány kritikáira.

Fedezd fel az építőipar jövőjét a Future of Construction konferencián! Széleskörű információkkal és inspiráló előadásokkal várunk. Ne hagyd ki a lehetőséget, jegyeket itt találhatsz:

A kormány a korábbi döntései alapján a Strabag vállalatot választotta az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszának kivitelezésére, ám...

a megbízó és a vállalat között feszültség alakult ki,

erről itt írtunk bővebben.

A minisztérium reggeli tájékoztatásával összefüggésben felvettük a kapcsolatot a Strabag vállalattal. A cég képviselői kifejtették, hogy a minisztérium által megfogalmazott, a nyilvánosság számára közzétett szoros határidőt, amelyet szakmai szempontból indokolatlannak tartanak, nem tudják vállalni.

Erre vonatkozó hivatalos vállalást sosem tudtunk tenni, annak szakmai megalapozatlansága végett

"Az Ön által küldött kérdésre adott válaszunkat e-mailben csatoltuk."

Október 20-án kelt levelében Lázár János, az építési és közlekedési miniszter, a Strabag projektvezetőjének címzett üzenetében feloldotta a projekttel összefüggésben korábban érvényben lévő titoktartási kötelezettséget. A döntésről a miniszter egy Facebook-bejegyzésben is tájékoztatta a nyilvánosságot.

A Strabag az utóbbi hónapok során folyamatosan kifogásokkal állt elő, miközben a saját kötelezettségeit nem teljesíti. A vállalat korábban azzal indokolta elmaradásait, hogy a szerződéses kötelezettségek miatt nem tudja a nyilvánosságot megfelelően tájékoztatni, ami állítása szerint gátolja a munkálatokkal kapcsolatos információk megosztását.

- írja a minisztérium közleményében.

A minisztérium tájékoztatása alapján a Strabag vállalat kötelezettséget vállalt arra, hogy a garanciális javításokat legkésőbb október 31-ig befejezi. Ennek megfelelően a munkálatok ütemezése is ennek a határidőnek megfelelően alakult volna.

Ehelyett a munkafolyamat üteme jelentősen elmaradt a kitűzött céltól.

- fűzte hozzá a minisztérium.

A Strabag válaszában kifejtette, hogy noha a határidőt nem vállalták, minden olyan szakmai és technológiai szempontból megvalósítható feladatot időben teljesítettek, amelyet a munkaterület átadását követően azonnal megkezdtek. Mindemellett fontos megemlíteni, hogy a minisztérium az engedély kiadását csak a bontási munkák megkezdése után biztosította.

A projekt keretében a töltés lebontására, több mint 760 cölöp fúrására, valamint közel 300 000 tonna föld felhasználásával végzett visszaépítésre került sor, ahogyan azt a Strabag is megjegyzi. A 14 méter magas töltés kialakítása során természetes módon megindult az altalaj konszolidációja, ami egy bonyolult folyamat, és időben nehezen tervezhető, ráadásul külső eszközökkel nem befolyásolható. Ha ez a konszolidációs folyamat 60 napon belül lezajlott volna, ahogy azt a tervek tartalmazták, akkor is csak rendkívül intenzív, sokszor több műszakban végzett munkával lehetett volna megfelelni az ÉKM által megszabott határidőknek – tájékoztatott a cég.

A beszámoló szerint a vállalat a kivitelezési folyamat során folyamatosan informálta a minisztériumot a műszaki előrehaladásról és a konszolidáció helyzetéről. Legutóbbi mérések alapján a süllyedés mértéke meghaladta az előzetes becsléseket, és a folyamat üteme is lassabb volt, mint várható volt.

így a pályaszerkezet építése jelenleg a műszaki előírások betartása mellett nem lehetséges,

A műszaki előírások alapján a pályaszerkezet további bővítése nem lehetséges.

A 2025. október 31-i határidő, amelyet a Minisztérium szakmai egyeztetések nélkül, egyoldalúan hirdetett meg, a fentebb foglaltak tükrében nem teljesíthető. Mindez annak ellenére is igaz, hogy munkatársaink rendkívüli elszántsággal és intenzitással fektettek be energiát a projekt megvalósításába.

Természetesen! Íme egy egyedi változat: - Kérjük, hogy a cég fogalmazzon meg egyedi üzenetet.

A Strabag elmondása szerint szeptember 13-án tájékoztatta az ÉKM-et, hogy a mérési eredmények alapján a pályaszerkezeti rétegek építhetőségének a feltételei nem fognak fennállni, így az általa elvárt határidő nem tartható. Ezt követően alternatív megoldásokat is megvizsgált az ÉKM-mel közösen, végül megállapították, hogy a jelenlegi konszolidációs folyamat mellett nem vállalható kockázatot jelentene bármilyen továbbépítés.

Az október 31-től az átadásig terjedő időszak többletköltsége a kivitelezés teljes költségéhez viszonyítva nem releváns, természetesen a folyamatos méréseket és a rendelkezésreállást (munkaerőben, mint gépparkban) biztosítanunk kell ezen időszak alatt is.

- Kérjük, írja meg a vállalat nevét.

Related posts