Fedezd fel a Zemplén varázslatos tájait egy hűséges kutyabarátod társaságában! A vándortúra során nem csupán a gyönyörű erdők, hegyek és völgyek nyújtotta panorámát élvezheted, hanem a kutyád szívmelengető társaságát is. Képzeld el, ahogy a friss levegőn

Ha van egy kutyánk, akit még sosem láttunk igazán kimerültnek, és van egy gyönyörű táj, ahová szívesen visszatérnénk vagy éppen felfedeznénk, akkor miért ne kapcsolnánk össze a kettőt? Így hát elhatároztam, hogy elviszem az egyéves Zuzmót négy napra a Zemplén varázslatos vidékeire. Hogy a szervezés vagy a kaland izgalma ragadott magával jobban, azt már nehéz megmondani.

Kutyával kirándulni nagyon jó, talán kicsit könnyebb, tervezhetőbb, mint kisgyerekkel, aki mindig szomjas, éhes, unja, fáradt, pisilnie kell, és az összes gallyat, csigát, követ haza akarja vinni - a gyerekkel már túl vagyunk mindezeken. A kutya másfajta kihívást jelent, és ahhoz, hogy igazán kellemes legyen egy kutyás túra, érdemes pár dologgal készülni, tervezni, egyéb dolgokat pedig tudomásul venni.

Logisztika

Valamiért úgy döntöttem, hogy Sátoraljaújhely legyen az utazásom kiindulópontja, bár ennek nem volt különösebb indoka. Az Intercity közvetlen összeköttetése megkönnyíti a dolgomat, hiszen az utazás gyors és kényelmes: a vonatok klímával felszereltek, feltéve, hogy a légkondicionáló éppen működik. A Hernád IC Miskolcnál kettéágazik: az egyik ágon a klímás, komfortos kocsik Sátoraljaújhely felé veszik az irányt, míg a másik ágon a fülkés, klímátlan kocsik Kassára tartanak. Külön öröm, hogy a kutyát húsz kilóig pórázon is vihetjük magunkkal a vonaton, nem csupán a kennelben utazhat, ami nagyban megkönnyíti a közlekedést. Ha vándortúrát tervezünk, érdemes elgondolkodni azon, hogy az autóval való utazás nem feltétlenül a legjobb megoldás. Az autóval való utazás ugyanis külön feladatot jelent, hiszen meg kell terveznünk, hol hagyjuk az autót. Praktikusabb lehet, ha a célunkhoz közel parkolunk le, majd onnan átsétálunk a kiinduló állomásra, ha végül mégis az autós megoldás mellett döntenénk.

Eredetileg azzal számoltam, hogy Sátoraljaúhelyről csillagtúrákat fogunk majd tenni, de végül elvetettem; maradt a vándorlás, vagyis reggel indulunk hátizsákkal, és minden este máshol szállunk meg. Az útvonal pedig Sátoraljaújhely-Sárospatak-Újhuta-Arka-Encs, nagyjából a kéken, de nem ez volt a fő szempont. Egy-két kötelező látnivalót leszámítva - függőhíd, Megyer-hegyi tengerszem - az útvonalat az határozta meg, hogy mennyit tudunk és mennyit érdemes menni egy nap, illetve ebben az intervallumban találok-e kutyabarát szállást.

A napi távlépcsőm 20 kilométer körüli volt, ennél többre nem vágytam, mivel nyár van, és a hátamon egy négynapos felszerelés lapult, nem akartam túlságosan megterhelni magam. A tervem szerint a négy napra 20-15-20-13 kilométert terveztem, de a valóság másképp alakult: a kitérők következtében végül 26-16-22-21 kilométert tettem meg. Érdemes óvatosabban bánni a távolságokkal, hiszen a tapasztalat azt mutatja, hogy a napi menet gyakran hosszabbra sikerül, mint amire számítunk, míg a rövidebb távok ritkán valósulnak meg.

Minden szálláshelyet gondosan lefoglaltam, és a vásárlásokat is sikerült lebonyolítanom a két nagyobb városban, sőt, útközben még egy kis élelmiszerboltba is betértem. Ez a vásárlás és vízbeszerzés azonban különleges tervezést igényelhet, főleg, ha a vándortúra kisebb településeket érint. Előfordulhat, hogy nem találunk semmilyen boltot, ahogy velem történt Károlyfalván. Ott a Vegyesbolt nevű buszmegálló csak egy régi, negyven évvel ezelőtti emlékeket idézett fel, hiszen a bolt már rég bezárt, és a két nyomoskútból sem csorgott víz. Általában a temető környéke jó kiindulópont, mert ott gyakran található vízcsap, de ha ez sem segít, a helyiekhez is fordulhatunk vízért. Érdemes előre felderíteni a boltok elérhetőségét, de nehezíti a helyzetet, hogy nem minden üzlet szerepel a Google Térképen; viszont a turistaalkalmazások hasznos információkat nyújtanak.

Természetesen! Íme egy egyedi változat a "Újratervezés" témájában: --- **Új Útvonalak Keresése** Az élet folyamán előfordul, hogy a dolgok nem a terveink szerint alakulnak. Ilyenkor elérkezik az idő, hogy megálljunk egy pillanatra, és újraértékeljük a helyzetünket. Az újratervezés nem csupán a céljaink átgondolását jelenti, hanem egy új perspektíva keresését is, amely lehetőségeket és kihívásokat egyaránt tartogat. A változás szélén állva fontos, hogy nyitottak legyünk az új ötletekre és irányokra. Lehet, hogy a korábbi elképzeléseinket felül kell bírálnunk, és merész döntéseket kell hoznunk. Az újratervezés folyamata lehetőséget ad arra, hogy tanuljunk a múltbeli tapasztalatainkból, és bátran lépjünk a jövő felé. Az újratervezés nem csupán egy lépés, hanem egy utazás. Egy lehetőség, hogy felfedezzük rejtett tehetségeinket, és olyan utakat tapossunk, amelyeket korábban talán nem is képzeltünk el. Merjük hát megkérdőjelezni a megszokottat, és bátran fedezzük fel a nekünk szánt új irányokat. --- Remélem, ez a változat elnyerte a tetszésedet!

Nem lehet mindent takkra összerakni. Mert zárva lesz, mert otthon hagytuk, váratlan akadályokba ütközünk. Az egyik akadály ezen a tájon a térerő. A Majkát faképnél hagyó társaság például kiterjedt területeken nem szolgáltat, órákon, kilométereken át nincs semmi. Ez kellemetlen, mert nem tudjuk felhívni a szállásadót, hogy megjöttünk, nem tudjuk használni a webes térképalkalmazásokat. Előbbire nincs jó megoldás, valami csak lesz, jobb azért belelazulni, kint biztos nem maradunk.

A térképes problémára érdemes komolyabban készülni. Én a Mapy alkalmazást szoktam használni, minden ösvény rajta van - mondjuk a nemrégiben átadott függőhíd valamiért nincs rajta -, ezek mellett a boltok, főbb látnivalók, buszmegállók, kocsmák is. Ha van térerő, nem kell ennél jobb, útvonalat is tervez, navigál, bár én azt sosem használom, követem magamat, a kis kék pöttyöt és kész.

Related posts