Azt gondoltad, hogy a gyenge sofőrök a felelősek? Valójában ennek a kapaszkodónak egészen más szerepe van.
Nem véletlen, hogy az autószlengben majrévasnak nevezik ezt a klasszikus kiegészítőt. De miért is lett ennyire elterjedt szinte minden autótípusban?
Ha szavak nélkül szeretnéd kritizálni valaki vezetési stílusát menet közben, semmi sem működik jobban, mint megragadni az ajtó feletti kapaszkodót, és fehéredő kézzel markolni eszement módon.
A Technology.org szerint nem egészen ez a jól ismert kiegészítő rendeltetése. Eredetileg a kapaszkodók azért kerültek a beltérbe, hogy az utasok könnyedén be- és kiszállhassanak az autókból. Ha például egy nagy járműbe szállsz be, használhatod a fogantyút, hogy felhúzd magad az autóba, és kiszállásnál ugyanígy segítő kezet ad a kapaszkodó.
A rugósan visszacsukódó kapaszkodók különösen praktikusak, hiszen használat után automatikusan a helyükre záródnak. Ennek köszönhetően nem csökkentik a fejteret, így még élesebb kanyarokban sem kell attól tartani, hogy valaki a kiálló elemekbe ütközik.
A vezetőoldali ajtón gyakran hiányzó kapaszkodó mögött több indok is meghúzódik. Először is, ahogy a Nodum.org is említi, a kormánykerék funkcionálhat egyfajta alternatív kapaszkodóként, ami miatt zavaró lenne, ha az ablak feletti fogantyúval próbálnánk be- vagy kiszállni az autóból. Továbbá, azok a sofőrök, akik vezetés közben kapaszkodnának, egy kézzel irányítanák a járművet, ami komoly biztonsági kockázatot jelenthet az úton.
Röviden összefoglalva, a kapaszkodó elsősorban a kényelmet szolgálja, nem pedig azt a célt, hogy elfehéredett ujjal lógj rajta, miközben a félelem eluralkodik rajtad egy hirtelen kanyarban. Ha azonban úgy érzed, hogy az utasaid sosem hajlandók elengedni, érdemes lehet újragondolnod a vezetési tudásodat.



